Dat klopt niet, JAL vliegt ook met deze kisten. Echter beide niet lang meer, tegen het einde van het jaar zullen ze bij beide maatschappijen zijn verdwenen.brno wrote:Naar mijn weten zijn zij idd de enigen die met 747-400D vliegen. ANA voert met hun 747`s soms vluchten uit van nog geen 300 km.
Deze toestellen vliegen gewoon de 'korte vluchtjes' op 30,000 tot 38,000 voet hoorfrank kramer wrote:Dat klopt. Dat zijn B747-400D's; dat zijn -400's in "high density" configuratie die alleen voor binnenlandse vluchten in Japan worden gebruikt. Voor die relatief korte vluchten op relatief lage hoogte voegen winglets niet veel toe.
Klopt, stond laatst nog een stukje over op luchtvaartnieuws waarom vliegtuigen ondanks dat het een korte vlucht is toch doorklimmen. Scheelt weinig maar als een maatschappij 100 kilo brandstof minder hoeft te tanken is het al de moeite waard. Tenzij de wind op hoogte natuurlijk zo is dat het voordeel teniet wordt gedaan door hoger brandstofverbruikskycruiser wrote:Deze toestellen vliegen gewoon de 'korte vluchtjes' op 30,000 tot 38,000 voet hoorfrank kramer wrote:Dat klopt. Dat zijn B747-400D's; dat zijn -400's in "high density" configuratie die alleen voor binnenlandse vluchten in Japan worden gebruikt. Voor die relatief korte vluchten op relatief lage hoogte voegen winglets niet veel toe.
Ze klimmen als een gek omdat er nauwelijks brandstof op zit voor deze korte afstanden.
De typische routes zijn nu nog vooral:
Tokyo-Sapporo vv // Tokyo-Okinawa (Naha) vv // Tokyo-Fukuoka vv
Grt,
Eric
Wat leuk dat luchtvaartnieuws.nl naast het nieuws ook nog een beetje inzicht geeft in flight opskiwi wrote:Klopt, stond laatst nog een stukje over op luchtvaartnieuws waarom vliegtuigen ondanks dat het een korte vlucht is toch doorklimmen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more