Martinair 747 Cargo arrival & departure

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by cHabu »

Edit: komt hier vandaan.

Cool !

Zullen we voor elke kist een topic gaan maken ?

Kom op jongens....

(Tenzij ik de enigste ben die dit soort dingen onzinnig vind...)
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Millman »

cHabu wrote:(Tenzij ik de enigste ben die dit soort dingen onzinnig vind...)
Het is de 'enige'.... en reacties zoals deze, daar heeft niemand iets aan.

Geef mij functionele tips of reageer anders niet. Bij voorbaat dank.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by ErikFB »

Anders even het het verzoek aan onze heren moderators of het topic te verplaatsen naar de juiste stek en dat even te melden aan Milman. Verzoek van hem is even specifiek gezien het feit dat MP 2 van zijn 747 F's binnenkort gaat uitfaseren.

P.s. Kan mij ook een topic herinneren over modelvliegtuigen ( schaal 1:400 of 1: 500) waar bijna geen opmerking over kwam en dat waarschijnlijk een stille dood gestorven is.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by SPL »

Ik (en denk Chris ook wel) begrijp de vraag volkomen.
Uiteraard zou het zonde zijn als je een kist niet te pakken krijgt, voor deze uitgefaseerd wordt.
Toch vind ik dat het forum Amsterdam-Schiphol wat mij betreft wel wat 'schoner' kan blijven.
Op dit moment krijg je zoveel opsplitsingen in aparte topics.
Denk dat dit de overzichtelijkheid niet echt bevorderd.
Dit forum staat bekend om zijn duidelijkheid, overzicht en betrouwbaarheid (maar dat even ter zijde), laten we dat zo houden.


Groeten Martijn

PS: heb overigens geen antwoord op de originele vraag. Maar die gaat iemand vast geven.
*just doing my thing*
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Millman »

SPL wrote:Ik (en denk Chris ook wel) begrijp de vraag volkomen.
Uiteraard zou het zonde zijn als je een kist niet te pakken krijgt, voor deze uitgefaseerd wordt.
Toch vind ik dat het forum Amsterdam-Schiphol wat mij betreft wel wat 'schoner' kan blijven.
Helemaal mee eens, maar ik kom niet dagelijks op het forum en verwacht van de moderators
dat ze mijn vraag op een andere plek zetten zodat ik evengoed een correct antwoord kan krijgen.

Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen, ik hoop dat we er met zijn allen uitkomen! :D
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by ErikFB »

SPL wrote:Ik (en denk Chris ook wel) begrijp de vraag volkomen.
Uiteraard zou het zonde zijn als je een kist niet te pakken krijgt, voor deze uitgefaseerd wordt.
Toch vind ik dat het forum Amsterdam-Schiphol wat mij betreft wel wat 'schoner' kan blijven.
Op dit moment krijg je zoveel opsplitsingen in aparte topics.
Denk dat dit de overzichtelijkheid niet echt bevorderd.
Dit forum staat bekend om zijn duidelijkheid, overzicht en betrouwbaarheid (maar dat even ter zijde), laten we dat zo houden.


Groeten Martijn

PS: heb overigens geen antwoord op de originele vraag. Maar die gaat iemand vast geven.
Vandaar ook mijn opmerking richting de moderatoren ! But back to topic again !
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11210
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Key »

cHabu wrote:(Tenzij ik de enigste ben die dit soort dingen onzinnig vind...)
Wellicht niet, maar wat jij vindt staat geheel los van wat Millman wil weten.
Millman wrote:verwacht van de moderators dat ze mijn vraag op een andere plek zetten
De moderators verwachten dat je de vraag op de goede plek zet. En wat mij betreft heb je dat ook gedaan: wanneer komen specifieke kisten op Schiphol staat w.m.b. in het goede forum, met een duidelijk onderwerp. En gelukkig heb je ook alvast een bruikbaar antwoord. Martijn's punt zie ik ook, maar voor zo'n druk veld voorkom je veel topics niet, denk ik. Via inloggen is i.h.a. het overzicht nog wel te behouden - hoop ik!

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Millman »

Key wrote:
cHabu wrote:(Tenzij ik de enigste ben die dit soort dingen onzinnig vind...)
Wellicht niet, maar wat jij vindt staat geheel los van wat Millman wil weten.
Millman wrote:verwacht van de moderators dat ze mijn vraag op een andere plek zetten
De moderators verwachten dat je de vraag op de goede plek zet. En wat mij betreft heb je dat ook gedaan: wanneer komen specifieke kisten op Schiphol staat w.m.b. in het goede forum, met een duidelijk onderwerp. En gelukkig heb je ook alvast een bruikbaar antwoord. Martijn's punt zie ik ook, maar voor zo'n druk veld voorkom je veel topics niet, denk ik. Via inloggen is i.h.a. het overzicht nog wel te behouden - hoop ik!

Erik
Bedankt voor je heldere antwoord. Mijn gok om het hier te plaatsen bleek dus de juiste te zijn. Kom ik goed weg. :wink:
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by cHabu »

Key wrote:
cHabu wrote:(Tenzij ik de enigste ben die dit soort dingen onzinnig vind...)
Wellicht niet, maar wat jij vindt staat geheel los van wat Millman wil weten.
Jammer dat het zo wordt afgedaan, maar dat vind ik.... ;)

Het enigste wat je met een reactie als deze bereikt is een verdere versplintering van informatie, het dubbel posten van informatie en het openen van topics voor soortgelijke onderwerpen.

Ongeacht hoevaak je op schiphol komt, dit soort info staat zo goed als dagelijks in de daily topics. Zo moeilijk is het niet om naar de desbetreffende topic te gaan om de info op te zoeken.

Dit is een vrijbrief voor iedereen om topics voor allerlei kisten cq maatschappijen te openen.

Een gemiste kans op orde, maar dat vind ik... ;)

Met opstandige goeten, :twisted:

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by ErikFB »

Ok, dan gooi ik het balletje hierbij op met de vraag of het mogelijk is om dan de 2 kisten die op de nominatie staan te verdwijnen mee te nemen in het dagelijks overzicht wat door een aantal van jullie gemaakt wordt.Ik weet van een andere website ( nee geen vliegtuigen maar spoorwegen ) dat daar iedere dag een lijstje staat met treinstellen etc die bijzonder zijn ( laatste afleveringen, op punt van verdwijnen, etc), misschien een idee daar eens over te denken zodat de rest van de topics redelijk schoon blijft en Chris er ook een goed gevoel bij heeft en houdt.

Kan van mijn part ook in het "bijzondere kleurtjes" overzicht van KL/HV/Etc
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11210
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Key »

cHabu wrote:Het enigste wat je met een reactie als deze bereikt is een verdere versplintering van informatie, het dubbel posten van informatie en het openen van topics voor soortgelijke onderwerpen.
Als je dat denkt, dan heb je de rest niet goed gelezen. En jij en ik weten dat je dat eigenlijk best wel hebt gedaan. :wink:
dit soort info staat zo goed als dagelijks in de daily topics.
Ja, maar niet 100%. Ik heb bv. een exemplaartje laten staan in het topic van vandaag (de 16e), omdat Ricardo's vraag daarin niet bij voorbaat een antwoord had. Hoe nuttig ik e.e.a. vind staat daar los van, maar als we er dan toch een principiële discussie van maken... Dat gezegd hebbende: dergelijke verzoeken gaarne in het speciale 'vluchtschema'-enz.-topic - ten overvloede inmiddels, mag ik hopen.
Dit is een vrijbrief voor iedereen om topics voor allerlei kisten cq maatschappijen te openen.
Daar heb je geen vrijbrief voor nodig, dat mag sowieso. Dit is een spottersforum, voor alle deelnemers, weet je nog?
Een gemiste kans op orde, maar dat vind ik...
Tja. Jouw idee van 'orde' is niet dat van alle anderen, en in dit geval ook niet van mij als moderator...

Edit: Misschien nog even toelichten. We hebben algemene board-regels, en in sommige areas nog wat vaste afspraken en verzoeken aan de gebruikers. Dat is al ingewikkeld genoeg en er zal vaak e.e.a. uitgelegd moeten worden, maar het doel is een handelbaar compromis te vinden. Handelbaar als in 'goed leesbaar en met vindbare info', en handelbaar als in 'nog te volgen qua gebruik voor meer mensen dan alleen de harde kern'. Het moet dus zeker niet complexer worden qua regels en afspraken.
Tenslotte weer de herhaling dat één van de simpelste regels is dat er geen commentaar op de posts van anderen geleverd moet worden in topics, en van mij de hint dat, wanneer iemand de moeite neemt om een vraag netjes en met onderbouwing te stellen, het i.i.g. voor die persoon van belang is.

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by SPL »

Dag Erik en anderen,

meestal meng ik me niet zo in discussies en hou ik me lekker makkelijk afzijdig, maar hier toch maar even over doorgaan.

Maar in dit geval ben ik het met de mening van Chris wel gedeeltelijk eens. Overigens vond ik de onderbouwing van Millman helemaal duidelijk en vond ik het geen verkeerde vraag. Ik begrijp de mening van Chris echter ook wel. Ik heb in het verleden ook eens een idee geopperd om een topic te maken met alleen de dag topics (bijvoorbeeld alleen de 'EHAM XX-XX-2009') en de randverschijnselen apart te vermelden. Dat werd toen 'afgewezen' aangezien de andere topics ook Schiphol gerelateerd zijn en dat is natuurlijk ook waar. Dus wat Erik zegt klopt ook uiteraard en kan/mag iedereen een topic opstarten.

Maar nu heb ik zo eens nagedacht vanmiddag (en dat na mijn 1ste vroege dienst, in een rijtje van veel vroege diensten, maar dat even terzijde!). Waarom veranderen we de topic titel 'Vluchtschema nieuwste/speciale KLM/HV/KLMC/MP/OR kist(en)' niet in (bijvoorbeeld): 'Vluchtschema losse registraties', waar iedereen naar eigen wens zijn kist kan aan/op vragen. Hier ondervang je dan iedereen in die vragen heeft over: nieuwe kisten, oude kisten, kisten die uitgefaseerd worden of kisten die men nog mist etc.). Voor Jan 330/340 hou ik al een tijdje de D-AILI in de gaten, want die mist hij nog.

Misschien nog niet helemaal een goeie oplossing, maar laat je gedachte hier eens over gaan Erik (of anderen uiteraard).


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by ErikFB »

Martijn, Erik, Chris en wie hier verder zwerft :P

Denk dat de reactie van Martijn een hele goede is en het bewuste topic om te zetten naar een wat algemener topic. Het komt dan een beetje neer op wat ik hierboven al gepost hebt. Topic zelf zal wat drukker en onoverzichtelijker worden maar met bepaalde regels moet het toch te doen zijn lijkt mij, willen wij een topic zoals met de AN-225 ( 60 en meer) voorkomen.

Grtz
Erik
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12305
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by gatso76 »

Goed idee om dit topic 'Vluchtschema nieuwste/speciale KLM/HV/KLMC/MP/OR kist(en)' te veranderen in 'based-regular visitors' schedule.
Hierin kunnen mensen vragen stellen over wanneer een bepaalde PH- kist vliegt of vragen stellen over kisten die dusdanig vaak geweest zijn dat het plaatsen ervan 'geen nut' meer heeft in de dagelijkse topics.
Als regel kunnen we instellen dat het wel een gerichte vraag moet zijn zoals:
Vliegt de PH-BXA vandaag nog en hoe laat en geen vragen zoals:
Wie weet wanneer de An-225 komt op Schiphol...dit soort vragen horen thuis in t'Praethuis.
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: Martinair 747 Cargo arrival & departure

Post by Millman »

Wat een vraag al niet los kan maken op een forum... goed dat er iets moois uit voort komt!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”