Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Denk dat dat laatste wellicht nog het beste is.
Gingen de 744's van de KLM ook niet eerdaags de vloot uit.?

(PS waarom is een 346 betrouwbaarder dan een 343?)
All times are local times!

Regards, N.
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

B767-300ER wrote:
Royaljordanian wrote:
B767-300ER wrote:Kan er zoveel meer Cargo in een 332 dan iso een 76?

[ Post made via Mobile Device ]
Ik hoorde dat ze nu veel cargo moeten achterlaten met die 767's die ze inhurren en dat een A330 een groot deel meer pax en cargo mee zou kunnen nemem.

Mvg,
Hmz. Oke. Meen me te herinneren dat de hoveelhwid pax op een 76 nagenoeg gelijk is als op een 332 (voordeel iets tgv de 332). Voor vracht werkelijk geen idee...

[ Post made via Mobile Device ]
Hello

Nauw deze NEOS heeft 284 seats en er waren gesprekken om een Franse 332 inhuren en die had 364 seats dus wel groot verschil.

Mvg,
All my posted timings are local !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Een 332 met 364 seats???

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by wingview »

Ryanair France met staanplaatsen :)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Ja ik kan hier niet bij. weet dat Air Berlin in een Full Economy 333 (dus geen 332) 370 plaatsen gooide (oude LTU bakken).
Vraag me echt af welke maatschappij er 364 pax in een 332 duwt. Kan alleen XL France bedenken.

Even terug naar de verhouding 767/332, volgens mij gaan er gemiddeld genomen zon 10% meer passagiers in een 332 dan een 767. En dan bedoel ik bij een zelfde maatschappij. Een 380 kan ook met 812 plaatsen uitgerust worden geloof ik.
All times are local times!

Regards, N.
pythoniels
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2006, 19:53
Type of spotter: civil
Location: NieuwVennep

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by pythoniels »

B767-300ER wrote:Ja ik kan hier niet bij. weet dat Air Berlin in een Full Economy 333 (dus geen 332) 370 plaatsen gooide (oude LTU bakken).
Vraag me echt af welke maatschappij er 364 pax in een 332 duwt. Kan alleen XL France bedenken.

Even terug naar de verhouding 767/332, volgens mij gaan er gemiddeld genomen zon 10% meer passagiers in een 332 dan een 767. En dan bedoel ik bij een zelfde maatschappij. Een 380 kan ook met 812 plaatsen uitgerust worden geloof ik.
Lijkt mij alleen niet dat die kist dan met full pax en cargo helemaal naar PBM kan vliegen...

En A380 max certified is geloof ik zelfs 853, staan nog wel een paar in Toulouse, misschien is dat iets voor SLM haha.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

pythoniels wrote: Lijkt mij alleen niet dat die kist dan met full pax en cargo helemaal naar PBM kan vliegen...
Max range voor een gemiddeld gevulde 332 is 13400 km
AMS-PBM is 7500 kilometer. Lijkt mij dus verder geen probleem.
All times are local times!

Regards, N.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by LJ »

Als het een 330-200 of een 767-300ER wordt dan zullen ze ook aan capaciteit moeten inboeten (zowel cargo als pax). Een A330-300 zou daarom een betere vervanger zijn. Helaas zien hiervan niet zoveel op de markt.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

of een 332/763 elke dag heen en weer laten vliegen levert over de hele week dezelfde pax aantallen en Cargo hoeveelheid op.

Iemand die mij het verschil in Cargo kan vertellen tussen een 763 en een 332?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Diarto »

Een afstudeeronderzoek heeft uitgewezen dat een 767-300ER de beste optie is. Echt enorm veel vracht hebben ze nooit meegehad in de tijd dat ik ze afhandelde. En uiteraard moet er vracht achterblijven als er voor een A340 ruimte is verkocht en vervolgens een 767 komt opdagen ;)

Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

Diarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Hello

En wat denk je van die Titan?

Mvg,
All my posted timings are local !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Diarto wrote:Een afstudeeronderzoek heeft uitgewezen dat een 767-300ER de beste optie is. Echt enorm veel vracht hebben ze nooit meegehad in de tijd dat ik ze afhandelde. En uiteraard moet er vracht achterblijven als er voor een A340 ruimte is verkocht en vervolgens een 767 komt opdagen ;)

Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Interessante afstudeeropdracht. Staat die ook ergens online?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Royaljordanian wrote:
Diarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Hello

En wat denk je van die Titan?

Mvg,
Die is nog een kleins tukje duurder. Titan is niet de goedkoopste weet ik uit betrouwbare bron...
All times are local times!

Regards, N.
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Hansworst »

Is er uberhaupt een iets rendabels te maken van deze airline?
Ongeacht het vliegtuigtype lijkt me dit met 1 stuks in de vloot t.a.v. kwetsbaarheid, schaalgrootte die men niet behaalt, concurrentie en FA-checks waarbij je altijd moet inhuren en daarnaast vaak enorm uitlopen (of vluchten niet verkopen maar jah is dat een nationale airline waardig?) eigenlijk uitgesloten.
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

B767-300ER wrote:
Royaljordanian wrote:
Diarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Hello

En wat denk je van die Titan?

Mvg,
Die is nog een kleins tukje duurder. Titan is niet de goedkoopste weet ik uit betrouwbare bron...
Hello

Laten we het zo zeggen duurder dan Titan en EuroAtlantic vindt je bijna niet :D Alhoewel dat ik uit ervaring weet dat je HiFly hier wel kan aan toevoegen..

Mvg,
All my posted timings are local !
Post Reply

Return to “'t Praethuys”