Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

.........................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:27, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Je bedoelt OTP?

In dat geval zijn beide antwoorden correct. :wink:

Maar passage maakt tenminste winst, da's bij de vracht wel anders ook al lijkt het dieptepunt gepasseerd.
Ja de OTP ja, zakt weg tot (ver) onder de 60%
Dan heb ik het nog niet eens over het samenvoegen van enkele vluchten en het annuleren ervan.

Lijkt wel een historisch dieptepunt daarin? Of is dat niet zo?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

..........................................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:27, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maar wel met me eens dat het nu wel erg laag is ten opzichte van "normaal" of "gemiddeld" ?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

............................................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:28, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:De samenwerking met KL-grond liep eerst nogal stroef, wat resulteerde in veel fouten. Nu schijnt het lek toch wel aardig boven te zijn. Feit blijft natuurlijk wel dat er veel redundancy weg is.

Duidelijk
Alleen de laatste 2 weken van augustus blonken nou ook niet echt uit kwa OTP. Toch het gevolg van het feit dat 1 kapotte kist nu (sinds de MCG en de MCH eruit zijn) de dienstregeling ernstig in de war schopt nu er zoveel kop-staart gevlogen wordt. (al wordt dat kop-staart vliegen door andere MP medewerkers dan weer tegengesproken)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6077
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Volgens Luchtvaartnieuws.nl (en inmiddels ook op andere sites) gaat de vrachtdivise van AF/KL op de schop. De waarschijnlijke uitkomst is dat Martinair het vrachtvervoer zal gaan overnemen. Niet helemaal onverwacht wat mij betreft en zo komt in elk geval al één van mijn voorspellingen uit. Nu afwachten wat er met de tweede gaat gebeuren (over het pax vervoer).

Erwin
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Ben meer benieuwd wat het aan nieuw materiaal gaat beteken.
B777F met een rooie streep er over ?

Streep
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

streep wrote:Ben meer benieuwd wat het aan nieuw materiaal gaat beteken.
B777F met een rooie streep er over ?

Streep
In het bericht hebben ze het over "flinke vermindering van het aantal vrachtvliegtuigen"; dat is ze al aardig gelukt met die MP 744BCF's maar ik mis t stukje over nieuw materiaal. T lijkt me eerder dat er binnenkort nog meer kisten verdwijnen dan dat er nieuwe/andere bij gaan komen.

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6077
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Maar de Air France B777F zou dan wel in Martinair kleuren kunnen gaan vliegen.

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De 4BCF's komen niet terug uit de woestijn.
De overgebleven 2 KL ERF's CKB en CKD gaan aan het einde van het jaar , net al de eerdere 2, over naar MP.
Over de AF vloot wete ik nog weinig, behalve dat er 1 MP MD11 elk weekend al vanaf Parijs vliegt en dat dit alleen maar meer gaat worden
All times are local times!

Regards, N.
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

B767-300ER wrote:De 4BCF's komen niet terug uit de woestijn.
De overgebleven 2 KL ERF's CKB en CKD gaan aan het einde van het jaar , net al de eerdere 2, over naar MP.
Correct

Eindelijk weer eens iets zinnigs gezegd hier.

Overigens is het idee om de freighters bij Martinair onder te brengen meer flexibiliteit,
Erg moeilijk om bij KL de vrije vaart op te gaan, terwijl dit bij MP geen probleem is.

KL vracht afhandeling zal wel via uitwisseling ( zogenaamde allotments ) de freighters gedeeltelijk blijven vullen.

Ook is er bij KL nog steeds geen enkele ICA kist uitgefaseerd , vervanging van 747-400 combi gaat ook nog een paar jaar duren.
KL vrachtafhandeling zal inkrimpen ( misschien tijdelijk ) door de aanzienlijke verliezen, maar ' op de schop ' is wel heel erg kort door de bocht.

Ciao,
Sil
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Silvester wrote: Overigens is het idee om de freighters bij Martinair onder te brengen meer flexibiliteit,
Erg moeilijk om bij KL de vrije vaart op te gaan, terwijl dit bij MP geen probleem is.
En dat is precies waar MP Cargo nou juist groot mee is geworden.
Silvester wrote: KL vracht afhandeling zal wel via uitwisseling ( zogenaamde allotments ) de freighters gedeeltelijk blijven vullen.
Uiteraard
Silvester wrote: Ook is er bij KL nog steeds geen enkele ICA kist uitgefaseerd , vervanging van 747-400 combi gaat ook nog een paar jaar duren.
Ook dat is correct, maar inderdaad opmerkelijk. De laatste 2 jaar zijn er ondertussen al 4x B773 bijgekomen ter vervanging van de vloot, maar is er idd opvallend genoeg nog niets uitgefaseerd......
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

De eerste 773s waren ook niet voor vloot verniewing maar voor de groei.
Wel werd twee jaar geleden met de hoge brandstof prijzen gesproken om de 744 Full pax te vervangen door 773.
Daar is toen zelfs de cabine van de 773 op gebaseerd; zelfde capaciteit.

Maar ja, dingen veranderen in deluchtvaart he,
Andere brandstof prijzen, andere markt....

streep
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

streep wrote:De eerste 773s waren ook niet voor vloot verniewing maar voor de groei.
Welke groei?? :wink:
streep wrote:Daar is toen zelfs de cabine van de 773 op gebaseerd; zelfde capaciteit.
Ja KLM is 1 van de weinigen met een 3-4-3 seating in de 777... (enkelt 773). Of dat door klanten nou ook zo positief beoordeeld?
In Martinairs PH-MCJ war een 2-4-2 seating is ipv 2-3-2 zijn de klanten nou ook niet echt enthousiast
streep wrote: Andere brandstof prijzen, andere markt....

streep
Is het juist niet zo dat met minder groei uitfaseren meer wenselijk wordt?
Overigens gaat dit over de KLM, staat in verkeerde topic :wink:
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”