Schiphol en Heathrow kunnen in principe hetzelfde bieden in tijden van normale weersomstandigheden en geen baanonderhoud. Echter het baanonderhoud nu met de ongunstige wind maakt dat je dus maar 1 baan kan gebruiken om te starten en 1 om te landen. Op dit moment blijven ook veel mensen staan op Schi...
Op Heathrow kunnen ze ook beide banen vanuit beide richtingen gebruiken. Dat kan op Schiphol alleen op de 18C/36C. Dat brengt iets meer flexibiliteit. Overigens was het commentaar van de voorzitter(?) FNV Schiphol weer om te janken. Hij zat de hele middag in de tuin met dit mooie weer. Dus de weerso...
WP was al een tijdje weg. Die is gesneuveld tijdens de werkzaamheden aan de A1 en A9. Bakens zijn duur in onderhoud en energie te zijn dan is GPS natuurlijk een uitkomst. Nu nog even een autoland kunnen maken zonder ILS. Tot die tijd zal de ILS de primaire manier zijn.
Onder de E2's hangen PW. Wellicht complete onzin, maar heb gehoord dat die PW van de E2 en die van de NEO van hetzelfde soort zijn (weinig verschillen). Maar uiteindelijk lekker belangrijk. Zolang ze maar blijven draaien, voldoende kracht hebben en niet teveel slurpen.
Dat weet KLM en Airbus ook. Dat zal vast de revue gepasseerd hebben bij de onderhandelingen. Boeing wil KLM/HV graag behouden en Airbus wil KLM/HV graag inlijven. Dus er zal met goodies in min of meerdere mate gestrooid worden. Uiteindelijk gaat het om de terugverdientijd en wat er onder aan de stre...
Ik heb blijkbaar een post gemist. Eerst dacht dat de A330's op Woensdrecht kwamen voor Long Term Parking. Maar de laatste tijd lees/hoor ik regelmatig berichten over onderhoud op Woensdrecht. Wat voor onderhoud gebeurd daar wat bijv niet op SPL kan?
Ook niet de eerste motorwissel voor KLC op de E-2. Mag aannemen dat ze 1 op de plank hebben liggen. Zijn motorwissels in-house maintenance activiteiten of wordt dat tegenwoordig uitbesteed?
Verdere research heb ik niet gedaan. Zag alleen twee verschillende verklaringen voor de uitwijk. Geen idee of de crew nog voldoende uren mocht maken om vanuit PMI de bestemming te bereiken.