Klanten weggeven aan een skyteam partner heeft weinig met visie te maken. Het geld wat het oplevert komt namelijk niet in de handjes van KLM. Mocht het geld wel in de blauwe handjes komen dan heeft KLM wat uit te leggen waarom het werk overheveld naar de partners terwijl er in eigen huis overcapacit...
Ik begrijp jouw standpunt ook wel weer Dude. Het is natuurlijk een gevoelige kwestie voor vele mensen hier op het forum waarvan er ook nog een x-aantal rood bloed hebben. Als een bedrijf als KLM jarenlang probeert Martinair over te nemen en dit uiteindelijk doet dan is het zeer pijnlijk te constater...
The Dude, kan jij als insider wel aangeven of de vracht als specialisme meer bij Martinair thuis hoort dan bij KLM? Waarmee ik niet bedoel dat KLM niet goed is in vracht. Danwel of de manier waarop Martinair haar geld in de vracht kan verdienen binnen de visie/cultuur van KLM past?
Het enige wat ik snel kan bedenken is dat het personeel een Air UK scenario al zag afspelen en ze er alles aan gedaan hebben om op één of andere manier hun baan veilig te stellen. Ik ben nog steeds van mening dat het unieke van Martinair binnen KLM een welkome aanvulling zou zijn maar als dit niet b...
Kijk naar de overname van Air UK. Hun netwerk bestond niet alleen uit het aanvoeren van pax naar Amsterdam. Ze waren groot op Stansted en hadden een groot netwerk binnen de UK. In de laatste was KLM niet geinteresseerd en werd dus niet voortgezet. Kijk naar Buzz. Stelde niets voor en had een paar ou...
Waarschijnlijk de vracht opzich. KLM is niet geinteresseed in de vliegtuigen van MP dan wel de mooie rode kleur. Ze willen de vracht die in de vliegtuigen vervoerd wordt. Dat vult de ruimte onderin op in de pax kisten. Wat overblijft hebben ze maar een paar FF voor nodig. Elk bedrijf wat een ander b...
Ik beweer niet dat Martinair volledig overbodig is maar met die 777 op Quito is er een hoop belly vrachtcapaciteit bijgekomen. Daardoor heb je minder FF buizen nodig om dezelfde hoeveelheid vracht te vervoeren vanuit bijvoorbeeld Quito. Dus KLM behoudt de vracht maar wordt overgeheveld naar de eigen...
Misschien wil KLM de standaard vracht van Martinair overnemen en in de bellies vervoeren. Dat scheelt een aantal FF. En wat niet in de bellies mee kan moet dan maar in de FF. Maar heb je daar zoveel units voor nodig? Aan de andere kant, als je de units hebt en de cocnurrentie blijft maar meer en mee...
Hier begrijp ik dus iets niet. Als er geen werk voor een kist is en er ook geen productie in de toekomst is dan moet ie weg. Logisch. Maar als deze kist wordt overgenomen en ook werkelijk weer productie gaat draaien via een airline voor een andere airline dan vraag ik mij af waarom KLM/Martinair nie...
Ik denk ook dat we aan 1 of 2 f16 demo's genoeg hebben maar als jullie doelen op mijn posts dan bedoel ik eerder 1 demo met de alle demoteams die f16 vliegen. Dus voor de gelegenheid een demo ala de thunderbirds/blue angels met de Europesche teams. Daarnaast zou het leuk zijn als Soesterberg erbij b...