Gisteren is de oprichter van Arke Reizen, Ferdinand Fransen, overleden op 93 jarige leeftijd. Fransen was de oprichter van Arke Reizen, welke later samen met oa Holland International op is gegaan in TUI Nederland. TUI Airlines Nederland is ook begonnen als ArkeFly in 2005. In oktober 2013 is de naam...
Ik kan met alles met je meekomen, behalve het allereerste punt. Wat een onzin.
Heb je enig idee hoe uberhaupt de (corona) steun eruit ziet en onder welke voorwaarden die wel of niet verstrekt cq beeindigd
worden?
TFA wordt voorlopig nog niet ingezet. Het is goedkoper om met de Belgische kisten te opereren. (Operationele lease van de TFA is laag leasebedrag plus zoveel euro per vlieguur, de Belgische machines zijn if eigendom of hebben een hoger lease bedrag maar een lagere of geen tarief per vlieguur) Cabine...
De registratie van PH-TFR is omgezet naar G-TUMR en recentelijk door Boeing geleverd aan TOM (Ferried BFI-LGW 7- 8 Jun 2021 on delivery). Zie: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-max-8-g-tumr-tui-airways/eyqly5 Volgens planespotters.net zijn de registraties PH-TFT en PH-TFU wel gerese...
Wordt van de zomer uit zijn slaap gehaald. De MAX-en zijn goedkoper momenteel en inderdaad ook 2 Belgische machines welke al uit hun slaap zijn gehaald.
En om aan te vullen, dit zie je vaak gebeuren op de D Gates, waar gewisselt wordt tussen Shengen en niet Schengen. Op het moment dat je de kist uitkomt ga je direct met de roltrap omhoog en gebruik je de trap van de gate ervoor. Om het extra verwarrend te maken. Bij D59 en hoger is de aankomstgate a...
Kon Martinair niet gewoon een van de ex klm 747s kopen en dan ze laten converteren naar cargo? Alles kan. Alles heeft ook zijn prijskaartje. Ombouw is prijzig én de machines zijn niet zo zuinig als een ERF. Maar die ERF’s lagen nu (maar ook voor COVID) niet voor het oprapen. Daarbij wil KL al jaren...