Lijkt me moeilijk om de Rekkof/NAC F130 als vervanging te zien - ook deze kist heeft PruttelEnWilNiet geared turbofans… Regen en drup verhaal. En dat is nog maar afgezien van het onvoorstelbaar goede trackrecord van deze tent.
Ze willen wel helpen, dat is fijn, maar blijft het probleem dat de leverancier er met de pet naar gooit. Daar helpt geen ‘helpende manufacturer’ bij. Wat AIB wel zou kunnen (maar niet doet) is een andere motor certificeren voor de A220 familie. En dat doen ze niet.
Als men ook voor deze perfect storm had willen incalculeren, waren er mogelijk teveel kisten gehuurd met als gevolg hogere kosten en dus hogere ticketprijzen. En dezelfde mensen die nu denken dat het beter kan zouden dan krijsen “kunnen ze dan ook helemaal niks!”
Well, the RAF has enough capacity to fulfill its current and projected need. And, the war in Ukraine is (still) not a NATO war, so why would that war be a reason to not lease out two semi-tankers?
Voordenken is in hun ogen vooral dóórdenken, en zeker niet aan verkoop denken. Als zelfs onze Mitsubishi vrienden ermee nokken, waarom gaat deze tent dan nog door?