Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by SkyPlane »

Wat ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen(iemand die zeer hoog geplaatst is bij corendon nederland) is dat men met een 777 wilt gaan vliegen om zo op de long haul routes de aanval te kunnen openen op arke

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by pjotrtje »

Ja, zeg, hallo. CDA heeft één kistje, zijn net bezig, en natuurlijk willen die de aanval openen op Arkefly. Maar het feit dat ze er zijn wil nog niet zeggen dat ze levensvatbaar zijn, of een 777 met enige regelmaat vol krijgen. Béétje realiteitszin is wel leuk, al is dit natuurlijk wel 't Praethuys. (Awel, als we dan toch cafépraat gaan doen: waar is het bier dat bij deze gedroomde B777's hoort? ;-))
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

Berven wrote:
phkza wrote:
nuckleuz wrote:Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?

Laten we het een beetje reëel houden.

Grt, Erik
Het is een speculeer/discussie corner ;)

Grotere toestellen zouden in de toekomst best eens kunnen, maar 757? De 737-900(ER) ligt meer voor de hand en heeft vergelijkbare capaciteiten.
Heb je ook goed gezien, phkza. Ik denk dat de KLM eerste maatschappij die met een 737-900ER in nabije toekomst gaat vliegen, nu hebben ze nog 5 standaard 737-900's in de vloot zonder de speciale nooduitgang aan de beide kanten. ArkeFly heeft met 2 gelasde Boeing 737-900ER van failliette Futura Airways uit Spanje gevlogen, alleen in de zomerseizoen. Dus ArkeFly zou heel goed met 2 of 3 737-900ER's de vloot komen aansterken, dat is nu toe nog niks van bekend geworden. Wat mij betreft de 737-800 doet heel goed in Nederlandse chartermarkt!
KLM zal geen 737-900ER gaan vliegen (geen logische keuze, deze 189 zitter)
Het verschil tussen de ER en non-ER versie is niet enkelt de extra deur. Die deur maakt het mogelijk om 200+ passagiers te vervoeren. Oftewel een 739 in sardine configuratie.
ArkeFly heeft niet zelf met de 739 gevlogen, dat deed Futura voor hen. Ik kan je vertellen dat ArkeFly geen 739 toestellen in de vloot op gaat nemen.
phkza wrote: Het is een speculeer/discussie corner ;)
Helemaal mee eens, maar dan wel een waar serieus gespeculeerd wordt gebaseerd op serieuze plannen etc en niet zomaar lukraak in de rondte gaan roepen. Dan is het geen speculeren meer, maar fantaseren. En dat is heel wat anders ;)
All times are local times!

Regards, N.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Okay is mij heel duidelijk, Ik heb wel eens paar jaren geleden gehoord van iemand die voor Transavia werkt via een andere forum dat ze misschien een paar 737-900ER's willen aanschaffen, wat het ook voor ingezet kan worden op drukke bestemmingen die extra veel publiek trekt. Wat ArkeFly betreft heb je gelijk in, B767-300ER, dus de grotere B737 is overbodig, zodat ze met 2 stuks 777 gaan vliegen. ArkeFly kan ook in drukke zomermaanden bijvoorbeeld 777 in zetten op drukke routes die veel toerisme vraagt, bijvoorbeeld op Antalya, Heraklion of nergens waar ArkeFly vaak naar toe vliegt.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Bank_angle »

ArkeFly gaat zeker weten niet met 737-900's vliegen volgens mij zijn ze harstikke tevreden over de 737-800! Verder lijkt het mij sterk dat Corendon Long Haul gaat vliegen, het is een lastige markt maar aan de andere kant is er wel behoefte aan een 2 de long haul charter maatschapij in Nederland. Stel je het eens voor Corendon met een 777 of 330 long haul gaat vliegen kunnen ze de Pax van neckerman en thomas cook en corendon meenemen ik denk dat het een goede scherpe zet is!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

er is te weinig markt voor een 2e long haul charter. Air holland. Holland exel. Dutchbird. Allemaal namen die het niet gered hebben als 2e maatschappij. Nu opereren er ook 2, en Martinair gooit ook haar handdoek in de ring. Schrijft nog wel zwarte cijfers, maar dat komt voornamelijk door de antillen route. Voor bestemmingen als CUN.,VRA, POP, PUJ, MBJ, HOG is gewoon geen ruimte om dat voor 2 maatschappijen winstgevend te krijgen. Daarvoor is de Neerlandse markt gewoon te klein. Thomas Cook en oad samen is niet genoeg om kisten te vullen. Daarvoor zijn ze simpelweg te klein.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Bank_angle »

Maar ik denk wel dat meneer heppener dat kan. Als ze nou gaan samenwerken met OAD, Neckerman, Thomas + Corendon (de eigen pax). Kunnen ze toch wel kisten vullen voor long haul neem ik aan ? Tevens kan Corendon hun product uitbreiden met verre reizen. Ideale kisten zijn idd 330/777/757. Zou wel erg leuk zijn een derde grote charter die het ook goed gaat doen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

Kuch. een 757 voor long-haul is verre van ideaal. Verplichte tussenlanding.
De hoeveelheid pax van Thomas Cook (Neckermann=thomas Cook!!) en Oad tezamen zijn te klein voor een winstgevende operatie. Bestemmingen worden dan zo laag in frequentie aangevlogen dat de crewkosten de pan uit rijzen.
All times are local times!

Regards, N.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Het zelfde kan gelden voor Amsterdam Airlines. We hebben nu weer te veel luchtvaartmaatschappijen in NL, kijk maar: ArkeFly, XL Airways Germany(die voert de vluchten voor Sudtours uit), Transavia, Amsterdam Airlines,Corendon Dutch Airlines. Dus 5 maatschappijen vechten dan om de marktaandeel van de chatermarkt. Martinair is al lang teruggetrokken. Ik zie dan ook dat XL Airways over een paar jaren de handdoek in ring gooit met activiteiten in Nederland. Op zich hebben veel reisorganisatie contrect met de KLM-groep, dus dat is Transavia.com. Arrkefly wil met 7 737's vliegen en Corendon Dutch Airlines wil ook in de toekomst met 5 737's de vloot in Europa vechten om de gunst van een moderne passagier. Amsterdam Airlines wil met 4 A320's ook mee gaan pikken om de toeristen naar vakantiebestemmingen te vervoeren. Ik denk dat het te veel is, zodat HV misschien al mogelijk in de toekomst terug gaat trekken uit charterwereld, gaat allleen toeleggen op low-cost markt, de la Ryanair en Easyjet. Kortom is NL veel te klein land om meer maatschappijen de dienst laten doen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

Amsterdam Airlines richt zich niet primair op charters.
XL zal zijn handdoek pas in de ring gooien als Sunweb (geen sudtours) ermee stopt. Sunweb is namelijk de risicodrager.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by phkza »

Het is niet MP die de handdoek gooit, dat is moeder AF/KL. Zowel Thomas Cook Nederland (waaronder Neckermann) als Oad gebruiken deze winter KLM richting Caribbean en Zuid-Amerika (Oad doet veel op Buenos Aires met KLM).

Als Corendon ooit long haul gaat doen is ze niet per definitie afhankelijk van TUI, Oad, Thomas Cook of Sundio (o.a. Sunweb, Sudtours, Vaya). Eigen pakketten, allotments van kleine touroperators en losse verkoop kan een prima mix zijn en spreidt het risico.

[ Post made via Mobile Device ]
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Ik begrijp het nu al, ik heb me vergist dat Sunweb het geval is met XL airways. Ik vermoed dat de KLM voorlopig tijdelijke oplossing voor OAD en Neckermann op Carabische eilannen of zo, zodat over een paar jaren Corendon Duitch Airlines misschien de taken kan overnemen?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

phkza wrote:Het is niet MP die de handdoek gooit, dat is moeder AF/KL.
Daar zal men een goede reden voor hebben.
phkza wrote:Zowel Thomas Cook Nederland (waaronder Neckermann) als Oad gebruiken deze winter KLM richting Caribbean en Zuid-Amerika (Oad doet veel op Buenos Aires met KLM).
Voor beiden eindigt wel de populaire bestemming Cancun
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by B767-300ER »

Berven wrote:Ik begrijp het nu al, ik heb me vergist dat Sunweb het geval is met XL airways. Ik vermoed dat de KLM voorlopig tijdelijke oplossing voor OAD en Neckermann op Carabische eilannen of zo, zodat over een paar jaren Corendon Duitch Airlines misschien de taken kan overnemen?
Ik weet dat dit een speculeer topic is. Maar zullen we ons beperken op speculaties gebaseerd op feiten in plaats van te fantaseren over CND.
Concreet: Op dit moment zijn er GEEN plannen binnen CND voor een long-haul maatschappij.
All times are local times!

Regards, N.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

B767-300ER wrote:
phkza wrote:Het is niet MP die de handdoek gooit, dat is moeder AF/KL.
Daar zal men een goede reden voor hebben.
phkza wrote:Zowel Thomas Cook Nederland (waaronder Neckermann) als Oad gebruiken deze winter KLM richting Caribbean en Zuid-Amerika (Oad doet veel op Buenos Aires met KLM).
Voor beiden eindigt wel de populaire bestemming Cancun
Op zich is het wel jammer dat voor OAD en Neckermann dat er geen directe verbinding van AMS naar Cancun meer is. Volgens mij gaan ze door met pakketreizen naar Cancun verkppen, en kunnen ze vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin of Condor naar Cancun.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”