KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik ben benieuwd hoe men op deze getallen komt. Als ik kijk naar de vlootplanning dan zie al 21 A321's voor KL staan en 27 voor HV. Dat is dan alleen de NL tak.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 726
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Weet iemand waarom de BKA al stil staat sinds 30/7?
RVG
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

RudiMD11 wrote: 17 Aug 2022, 10:40 Weet iemand waarom de BKA al stil staat sinds 30/7?
De BVI en AOF staan al langer aan de grond, ik verwacht gewoon onderhoud.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

RudiMD11 wrote: 17 Aug 2022, 10:40 Weet iemand waarom de BKA al stil staat sinds 30/7?
Is dat niet de inbouw van de nieuwe premium economy plus certificering?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

AOF zeker niet aangezien de Airbus geen premium economy zal krijgen
Inkjet wrote: 17 Aug 2022, 20:17
RudiMD11 wrote: 17 Aug 2022, 10:40 Weet iemand waarom de BKA al stil staat sinds 30/7?
Is dat niet de inbouw van de nieuwe premium economy plus certificering?
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6029
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

nemaco wrote: 17 Aug 2022, 21:26
Inkjet wrote: 17 Aug 2022, 20:17
RudiMD11 wrote: 17 Aug 2022, 10:40 Weet iemand waarom de BKA al stil staat sinds 30/7?
Is dat niet de inbouw van de nieuwe premium economy plus certificering?
AOF zeker niet aangezien de Airbus geen premium economy zal krijgen
De vraag gaat toch ook over de BKA?
Biem geeft als voorbeeld voor e.v.t onderhoud de AOF en de BVI.
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 39
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

mac wrote: 16 Aug 2022, 21:04 Ik ben benieuwd hoe men op deze getallen komt. Als ik kijk naar de vlootplanning dan zie al 21 A321's voor KL staan en 27 voor HV. Dat is dan alleen de NL tak.
dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Eug14 wrote: 18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
In deze lijst staan 8 787's, waar ik er 10 had verwacht.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Eug14 wrote: 18 Aug 2022, 18:30
mac wrote: 16 Aug 2022, 21:04 Ik ben benieuwd hoe men op deze getallen komt. Als ik kijk naar de vlootplanning dan zie al 21 A321's voor KL staan en 27 voor HV. Dat is dan alleen de NL tak.
dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

mac wrote: 19 Aug 2022, 12:39
Eug14 wrote: 18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.

Bedoel je nog minder 787's dan in de cijfers staan?

Die A330s zouden er ook uitgaan maar die zie ik voorlopig nergens heen gaan. Begreep dat de KLM zelfs de KLS studenten op de A330 inzet als Second Officer nu.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23624
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

IGNORE
Last edited by YS11 on 22 Aug 2022, 16:47, edited 1 time in total.
Rgds,Martin.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Avgeek wrote: 19 Aug 2022, 16:37
mac wrote: 19 Aug 2022, 12:39
Eug14 wrote: 18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.

Bedoel je nog minder 787's dan in de cijfers staan?

Die A330s zouden er ook uitgaan maar die zie ik voorlopig nergens heen gaan. Begreep dat de KLM zelfs de KLS studenten op de A330 inzet als Second Officer nu.
Ik bedoel andere verhouding en aantallen voor de A320/321 bij zowel HV (Nederland) en KLM.

Voor de 330 zijn er weer opleidingen het komend jaar. Zowel voor coco, co en gezagvoerder.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-NXD is na een lange tijd weer de lijn op. Nu staat PH-NXI al een tijdje aan de grond.
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 39
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

mac wrote: 22 Aug 2022, 12:46
Avgeek wrote: 19 Aug 2022, 16:37
mac wrote: 19 Aug 2022, 12:39

Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.

Bedoel je nog minder 787's dan in de cijfers staan?

Die A330s zouden er ook uitgaan maar die zie ik voorlopig nergens heen gaan. Begreep dat de KLM zelfs de KLS studenten op de A330 inzet als Second Officer nu.
Ik bedoel andere verhouding en aantallen voor de A320/321 bij zowel HV (Nederland) en KLM.

Voor de 330 zijn er weer opleidingen het komend jaar. Zowel voor coco, co en gezagvoerder.
Wel apart dat er weer geschoold wordt voor de 330 aangezien die eruit zou gaan.
Betreft de 787-10 zie ik er nog 8 geleverd worden. 5 zijn operationeel en 1 stored in de VS.
Dan kom ik er 1 te kort als ik wikipedia moet geloven...
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Mee eens. Maar nu de 330 langer blijft moet ook de crewsterkte op peil blijven. Simpeler kan ik het niet maken.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”