KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1014
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

MikeR wrote:Volgens planespotters.net staan de PH-CKA en de PH-CKC stored..

CKA is zojuist vertrokken uit Nairobi en CKC is net terug uit Cairo. Ook morgen gaan ze gewoon weer op stap, samen met broertjes CKB en MPS. De F’s worden de komende weken volop bezig gehouden.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

[quote

Charleston is dus (vooralsnog) nog steeds open. Ben benieuwd of 787-10 nr 6 voor KLM (PH-BKH) daadwerkelijk zal worden geleverd deze maand. Jammer voor KLM dat de fabriek gewoon geopend is.[/quote]

Nu alsnog de deuren voorlopig op slot in Charleston. Niet kunnen afnemen lijkt me ook geen lease te hoeven betalen. Cash is king.
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1029
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble Magazine: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Miguel van der Loos »

Zouden de 747's van KLM die nu op Schiphol staan niet gebruikt kunnen worden als vrachtvliegtuig?
Gewoon interieur eruit en vracht erin of de vracht onder in de belly?
Of is dat te simpel gedacht?

Dan zouden we nog een tijd kunnen genieten van vliegende KLM 747's
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15584
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble Magazine: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

mac wrote:[quote

Charleston is dus (vooralsnog) nog steeds open. Ben benieuwd of 787-10 nr 6 voor KLM (PH-BKH) daadwerkelijk zal worden geleverd deze maand. Jammer voor KLM dat de fabriek gewoon geopend is.
Nu alsnog de deuren voorlopig op slot in Charleston. Niet kunnen afnemen lijkt me ook geen lease te hoeven betalen. Cash is king.[/quote]

BKH wordt sowieso niet in april afgeleverd.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 20620
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

76-er wrote:
MikeR wrote:Volgens planespotters.net staan de PH-CKA en de PH-CKC stored..

CKA is zojuist vertrokken uit Nairobi en CKC is net terug uit Cairo. Ook morgen gaan ze gewoon weer op stap, samen met broertjes CKB en MPS. De F’s worden de komende weken volop bezig gehouden.
Aan de vrachtkisten veranderd voorlopig niets aan,blijven gewoon door vliegen.
Rgds,Martin.
Dutch62
Posts: 14
Joined: 10 Aug 2018, 09:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutch62 »

Hi, weet iemand van jullie misschien het vluchtnummer en registratie van het toestel dat aanstaande vrijdag de repatriëringsvlucht van Christchurch (NZ) naar Amsterdam gaat uitvoeren?
Groeten
Hans
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 333
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote: Charleston is dus (vooralsnog) nog steeds open. Ben benieuwd of 787-10 nr 6 voor KLM (PH-BKH) daadwerkelijk zal worden geleverd deze maand. Jammer voor KLM dat de fabriek gewoon geopend is.
PH-BKI gaat ook al bijna de productielijn op.
paul25
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 37
Joined: 27 Feb 2003, 08:28
Subscriber Scramble Magazine: paul25

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by paul25 »

User avatar
CaptainRoPro
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 184
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble Magazine: Robin Pronk

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by CaptainRoPro »

Dutch62 wrote:Hi, weet iemand van jullie misschien het vluchtnummer en registratie van het toestel dat aanstaande vrijdag de repatriëringsvlucht van Christchurch (NZ) naar Amsterdam gaat uitvoeren?
Groeten
Hans
Was het niet dat Malaysia vanaf Christchurch de passagiers naar Kuala Lumpur brengt, en dat deze passagiers dan overstappen op de KLM die daar een tussenstop heeft vanuit Sidney naar Amsterdam?
This is your Captain speaking..... Regards Robin
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15584
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble Magazine: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

CaptainRoPro wrote:
Dutch62 wrote:Hi, weet iemand van jullie misschien het vluchtnummer en registratie van het toestel dat aanstaande vrijdag de repatriëringsvlucht van Christchurch (NZ) naar Amsterdam gaat uitvoeren?
Groeten
Hans
Was het niet dat Malaysia vanaf Christchurch de passagiers naar Kuala Lumpur brengt, en dat deze passagiers dan overstappen op de KLM die daar een tussenstop heeft vanuit Sidney naar Amsterdam?
Dat dacht ik ook!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Dutch62
Posts: 14
Joined: 10 Aug 2018, 09:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutch62 »

Ok, duidelijk.
Weten jullie dan misschien de vluchtnummers van beide vluchten?
Groeten
Hans
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Miguel van der Loos wrote:Zouden de 747's van KLM die nu op Schiphol staan niet gebruikt kunnen worden als vrachtvliegtuig?
Gewoon interieur eruit en vracht erin of de vracht onder in de belly?
Of is dat te simpel gedacht?

Dan zouden we nog een tijd kunnen genieten van vliegende KLM 747's
Opzich is dat een prima idee, Het is al meerdere keren geopperd en ook Lufthansa wil haar 747's gebruiken voor dit doel. Echter heeft KLM besloten dit niet te doen. De 747 zou uitermate geschikt zijn voor "high volume cargo". Echter is het grootste aanbod van vracht vracht wat gewoon in de belly meekan en daarmee prima met de 777 en 787 gevlogen kan worden. Deze zijn A, zuiniger en B, je hoeft niet de hele infrastructuur in stand te houden wat nodig is om de 747 in de lucht te houden. Dus ja je mist de vracht welke alleen op het maandeck vervoerd kan worden maar dat wordt waarschijnlijk meer dan gecompenseerd door de overige factoren.
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1029
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble Magazine: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Miguel van der Loos »

Dutch62 wrote:Ok, duidelijk.
Weten jullie dan misschien de vluchtnummers van beide vluchten?
Groeten
Hans
Momenteel vliegen er twee B.777's richting KUL.
KL 809/KLM811 PH-BQK
KL 827 PH-BQO
tbloemink
Posts: 13
Joined: 19 Sep 2016, 13:51

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by tbloemink »

Voor zover ik kan zien vliegt de KL827 met PH-BQO door naar SYD en beperkt de KL809/KL811 met de PH-BQK zich tot KUL, maar correct me if I'm wrong.
HV-EIN
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 35
Joined: 14 Aug 2013, 20:46

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV-EIN »

Op FR24 is te zien dat de PH-BQE nu een ongebruikelijke route van Kaapstad naar Reunion vliegt (CPT-RUN), terwijl de PH-BQP daar al 6 uur geleden geland is. AOG?

https://www.flightradar24.com/KLM504/24559525
Post Reply