KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1925
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble Magazine: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Inkjet wrote: 16 Jul 2021, 21:31
Bennie wrote: 13 Jul 2021, 15:55
Inkjet wrote: 10 Jul 2021, 07:37 KLM heeft momentweel twee AOG's: NXB sinds zondag in Gothenburg en BKA sinds gisteren in Toronto.
BKA komt morgen naar huis.
.... en staat sindsdien in Amsterdam. De NXB staat nu 12 dagen in Gothenburg. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Engine change
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1012
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Je zou toch denken dat de bugs van de GTF er intussen wel een beetje uit zouden moeten zijn. :roll:
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 320
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

76-er wrote: 16 Jul 2021, 23:02 Je zou toch denken dat de bugs van de GTF er intussen wel een beetje uit zouden moeten zijn. :roll:
Het eerste waar ik aan dacht maar dat duurt toch geen 13 dagen? Misschien mag iemand er iets over zeggen.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 479
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ook niet de eerste motorwissel voor KLC op de E-2. Mag aannemen dat ze 1 op de plank hebben liggen. Zijn motorwissels in-house maintenance activiteiten of wordt dat tegenwoordig uitbesteed?
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1925
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble Magazine: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Inkjet wrote: 17 Jul 2021, 20:12
76-er wrote: 16 Jul 2021, 23:02 Je zou toch denken dat de bugs van de GTF er intussen wel een beetje uit zouden moeten zijn. :roll:
Het eerste waar ik aan dacht maar dat duurt toch geen 13 dagen? Misschien mag iemand er iets over zeggen.
Locatie is niet echt handig waar ze staat. En het is geen geplande wissel dus tel maar op.

Nieuwe motoren liggen ook niet voor het oprapen;-)
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 320
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

ErwinS wrote: 18 Jul 2021, 11:21 Nieuwe motoren liggen ook niet voor het oprapen;-)
NXB is nu net terug in Amsterdam.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 611
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BKK (787-10 nr 8 ) maakt nu eerste vlucht. Dit terwijl nr 6 PH-BKH en nr 7 PH-BKI nog niet zijn geleverd aan KLM
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

nemaco wrote: 23 Jul 2021, 19:04 PH-BKK (787-10 nr 8 ) maakt nu eerste vlucht. Dit terwijl nr 6 PH-BKH en nr 7 PH-BKI nog niet zijn geleverd aan KLM
2e vlucht. Eerste was op 22 december 2020 (onder dezelfde vluchtnummer)

Zal ondertussen ook wel blauw zijn gespoten (stond immers altijd wit opgeslagen) aangezien ik op recente satellietbeelden 5 blauwige 787's op CHS zie staan (3 KLM, 2 Vietnam). Gok ik...
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Vandaag dus PH-AOM naar Woensdrecht gevlogen. Ben benieuwd met welke kleuren die kist in de toekomst gaat vliegen.
HV-EIN
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 14 Aug 2013, 20:46

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV-EIN »

Widebodies op WOE? Ik dacht dat de aprons en hangars dat niet aankonden, maar blijkbaar kunnen ze deze A332 wel ergens tussen wurmen.

Overigens is de baanlengte meer dan voldoende voor een (lege) widebody met ruim 2400 meter.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 479
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Er zijn wel eerder 330’s op Woensdrecht geland en de (K)DC-10 van de KLu waren ook vaste gast dus lijkt me geen probleem toch?
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 320
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Iemand91 wrote: 26 Jul 2021, 15:00 Vandaag dus PH-AOM naar Woensdrecht gevlogen. Ben benieuwd met welke kleuren die kist in de toekomst gaat vliegen.
Dus? Ik heb misschien een bericht gemist. Wat gaat er met het toestel gebeuren? De lease zou zijn verlengd stond meerdere pagina's terug te lezen.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 20490
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Inkjet wrote: 26 Jul 2021, 18:48
Iemand91 wrote: 26 Jul 2021, 15:00 Vandaag dus PH-AOM naar Woensdrecht gevlogen. Ben benieuwd met welke kleuren die kist in de toekomst gaat vliegen.
Dus? Ik heb misschien een bericht gemist. Wat gaat er met het toestel gebeuren? De lease zou zijn verlengd stond meerdere pagina's terug te lezen.
Stond al ruim een jaar,beton te happen,op AMS,dus eind lease,lijkt me
Rgds,Martin.
User avatar
EHRD88
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 888
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

HV-EIN wrote: 26 Jul 2021, 16:37 Widebodies op WOE? Ik dacht dat de aprons en hangars dat niet aankonden, maar blijkbaar kunnen ze deze A332 wel ergens tussen wurmen.

Overigens is de baanlengte meer dan voldoende voor een (lege) widebody met ruim 2400 meter.
Er staan buiten deze KLM A330 momenteel zeker vijf A330's geparkeerd op WOE, waaronde een Virgin Australia en een Hong Kong Airlines, beiden nog in volledige kleuren. Staat verder nog een witte A330 VP-BLX (ex Aeroflot) en een ex Jet Airways A330 die momenteel gereed wordt gemaakt voor Nordwind Airlines. Dus ja, wide body's genoeg. Baanlengte ruim voldoende voor lege kisten, alleen de platformen zijn wat krap. Wat wordt opgelost door een aantal grote kisten op de noord taxibaan te parkeren. Die gebruiken ze toch niet.
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Kloppen overigens de geruchten dat PH-AON straks in Australië haar "oorspronkelijke functie" zal uitoefenen? :wink:
Post Reply