Crash TC-JGE off-topic & interpretaties

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Birdman
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 159
Joined: 18 Apr 2003, 17:04
Type of spotter: Photographer
Location: Enschede - NL
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by Birdman »

De sensatie is er nu wel aardig vanaf, je loopt geen reddingswerkers meer in de weg. Probeer dan alleen geen andere mensen van politie of technisch onderzoek in de weg te lopen. Als je nu gaat ben je niet echt meer een ramptoerist in mijn ogen.
More at www.birdman99.com watch, read and like!
bavaria
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2008, 11:38

Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan

Post by bavaria »

aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?

Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by ErikFB »

Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11 :shock:

Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by aviodromefriend »

ErikFB wrote:Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11 :shock:

Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
Hij zou nu waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen (en hem kennende ook met verve).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan

Post by ErikFB »

bavaria wrote:
aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?

Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.
Lees even waar ik op doel in dit verhaal eer je een opmerking daarover maakt. Ik speculeer niet maar heb het over iets wat opvalt.
bavaria
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2008, 11:38

Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan

Post by bavaria »

Boudewijn van Oirschot wrote: Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben.
Alleen al het feit dat je het woord geinig gebruikt...
Ik hoop serieus dat je nog maar heel jong bent.. en dus nog niet zo veel levenslessen hebt gehad.. :(
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan

Post by Redskin »

Boudewijn van Oirschot wrote: Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben. Zo heb ik de Kalitta van EBBR van vorig jaar ook.
Maar onder de definitie ramptoerist versta ik wel wat anders :P
Geinig, doe eens normaal idi&%$. Er zijn daar minstens 9 mensen omgekomen.
Fototje gaan maken voor de collectie is precies wat een ramptoerist doet.
John
Image
User avatar
Bendavid2
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 455
Joined: 11 Dec 2008, 20:04

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by Bendavid2 »

Dat je als AMS-spotter een gebeurtenis wil vast leggen, positief (AN225, nieuw c/s) of negatief (DIT), begrijp ik.

Maar ik had inderdaad GRAAG gezien dat je dit anders formuleerde.

En over de premier. Juist goed dat die s'avonds langs komt want dan loop je (minder belangrijke) mensen in de weg. Dan als die s'ochtends/s'middags komt en meer belangrijke mensen (hulpverleners) in de weg loopt.

David (Drukt zich licht uit)
My pictures at flickr
My pictures at Airliners.net
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by ErikFB »

Bendavid2 wrote:Dat je als AMS-spotter een gebeurtenis wil vast leggen, positief (AN225, nieuw c/s) of negatief (DIT), begrijp ik.

Maar ik had inderdaad GRAAG gezien dat je dit anders formuleerde.

En over de premier. Juist goed dat die s'avonds langs komt want dan loop je (minder belangrijke) mensen in de weg dan als die s'ochtends/s'middags komt en meer belangrijke mensen (hulpverleners) in de weg loopt.
Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informeren
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21822
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan

Post by Stratofreighter »

bavaria wrote:
Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben.
Alleen al het feit dat je het woord geinig gebruikt...
Ik hoop serieus dat je nog maar heel jong bent.. en dus nog niet zo veel levenslessen hebt gehad.. :(
Inderdaad, hij is nog jong heb ik al gezien... En waarschijnlijk snapt hij nu ook dat hij het een en ander misschien wat voorzichtiger moet formuleren... :idea:
Overigens zullen er op dit forum nog genoeg leden zijn die ook zo reageren maar die dubbel of zelfs driedubbel zijn leeftijd zijn... :roll:
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by aviodromefriend »

ErikFB wrote:Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informeren
Beatrix kwam pas de volgende dag naar de Bijlmer, toen alle hulpverleners die toen nog nodig waren al aanwezig waren. Misschien kan je de beelden nog ergens terugkijken, maar het was toen ze er was een stuk lichter dan rond het moment van die crash.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by ErikFB »

Heb je misschien gelijk in, maar die ramp was 's avonds en de impact was vele malen groter dan deze. Feit dat onze pm zich niet of nauwelijks laat horen geeft wel te denken maar dat is mijn mening en die hoeft niet gelijk aan die van een ander te zijn.
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by Polecat »

aviodromefriend wrote:
ErikFB wrote:Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informeren
Beatrix kwam pas de volgende dag naar de Bijlmer, toen alle hulpverleners die toen nog nodig waren al aanwezig waren. Misschien kan je de beelden nog ergens terugkijken, maar het was toen ze er was een stuk lichter dan rond het moment van die crash.
bij de vuurwerkramp in enschede (22 slachtoffers) ook pas een dag later, da's niet zo raar...
En misschien grof gezegd, maar negen of negenendertig mensen vind ik qua schaal ook nog wel iets anders.. (waarmee ik natuurlijk niet wil onderschoffelen dat het leed even erg is)
Denk dat een dag later beter is, dan is alles een beetje tot rust gekomen, nu krijgen de meeste mensen er toch niks van mee als zo iemand komt denk ik..
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
Flanker27
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 742
Joined: 07 Mar 2007, 15:46
Type of spotter: mainly mil or it has to be Russian
Location: Twenthe
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by Flanker27 »

Wat mij opvalt aan de fotos is dat een van de nooduitgangen boven de linkervleugel niet open is.
Michel
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties

Post by ErikFB »

Kan duiden op een defect door de impact of er is gewoon geen gebruik van gemaakt in alle consternatie
Post Reply

Return to “'t Praethuys”