TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Er zal, net als afgelopen zomer, weer een kist op Rotterdam gestationeerd worden.
Welke vluchten er uiteindelijk met deze kist en welke er in een W gevlogen gaan worden is vooralsnog niet bekend. Het aantal bestemmingen is nu net even teveel voor 1 based machine.

AYT PMI KGS RHO ZTH HER FUE TFS ACE
LPA was al een W vlucht.
Last edited by B767-300ER on 21 Sep 2018, 14:27, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

Ok bedankt :), we zien wel t.z.t. hoe en wat.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Als ik wat hoor/weet, dan zal ik het hier melden
All times are local times!

Regards, N.
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
User avatar
EHRD88
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1424
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

jet380 wrote:Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
Leg uit; waarom zou dat nadelig zijn?
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Stel je gaat naar zth dat in w word gevolgen.
Krijg je ams-zth-rtm-zth-ams.
Betekend dus laat vertrek naar zth en vroeg terug. Kost je dus 2 dagen!
Vind ik persoonlijk nadelig.
User avatar
EHRD88
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1424
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

jet380 wrote:Stel je gaat naar zth dat in w word gevolgen.
Krijg je ams-zth-rtm-zth-ams.
Betekend dus laat vertrek naar zth en vroeg terug. Kost je dus 2 dagen!
Vind ik persoonlijk nadelig.
Tsja, inderdaad geheel persoonlijk.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

jet380 wrote:Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
Nee
AYT 2x week, 2 rotaties
ZTH, KGS, HER, RHO 2x/week, 4 rotaties
TFS ACE FUE 2x week, 3 rotaties
PMI 2x/week, 2 rotaties.

De PMI ia de enige bestemming waarbij je de rotatie kan draaien achter een andere rotatie. Voor de rest zijn de openingstijden van RTM dusdanig dat je slechts 1 rotatie per dag kan vliegen met deze bestemmingen. (Een “losse” ZTH zou misschien ook nog net kunnen passen achter een “losse” KGS. , maar niet iedeaal) Hou je dus 9 rotaties over. Dat betekend indien je 2 kisten stationeert je 5 dagen voor 1 kist geen werk hebt. Dus dat gaat hem niet worden. Of je moet een en ander combineren met een ander veld, maar dan zit je weer aan extreem hoge taxikosten voor crew. Het stationeren van 1 kist op een buitenveld voor 1 rotatie per dag is al een dure onderneming omdat deze van de 24h slechts een uur of 11 onderweg is.

Maar als je kijkt naar afgelopen zomer kan het ook zo zijn dat de W andersom wordt gevlogen. Zo was er bijvoorbeeld een RTM-PMI-AMS-PMI-RTM.
Het zou pas makkelijk zijn als je kisten vanaf Amsterdam kan laten vertrekken en laat eindigen op RTM en vica versa. Maar dat is crewtechnisch weer erg lastig.
jet380 wrote: Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax
Das een kwestie van voorkeur.
Genoeg mensen die het heerlijk vinden om
Na de middag te vertrekken en voor het avondeten weer thuis te zijn.
All times are local times!

Regards, N.
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Oke bedankt voor de heldere uitleg!
En idd ieder zijn voorkeur!
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

Als je de vluchten vanaf Rotterdam naar Marokko ook door een gebaseerde kist uit laat voeren is er wel genoeg werk om 2 toestellen op Rotterdam te stationeren.
Maar dat is aan TUI om dat zelf te bedenken / te wegen natuurlijk ;)
De capaciteit pax per uur van de vertrekhal moet het ook maar toelaten. Maar deze is vanaf medio volgend jaar weer een stuk hoger als de verbouwing is afgerond.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Aangezien ik toch met KLM bezig was, kleine moeite om TFL ook mee te pakken

Leasetermijnen van de machines:

Boeing 737-800

737-800 PH-TFA 1-11-2019
737-800 PH-TFB 29-3-2021
737-800 PH-TFC 16-2-2021
737-800 PH-TFD 30-3-2019
737-800 PH-TFF 15-11-2019

Boeing 787-8

787-8 PH-TFK 4-6-2026
787-8 PH-TFL 10-12-2026
787-8 PH-TFM 25-3-2027

Boeing 767-300ER

767-300 PH-OYI 15-10-2018 (wordt verlengd)
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Bank_angle »

767 PH-OYI - OO-JNL blijven nog 5 jaar, cabine krijgt een kleine upgrade maar de bagage bakken dan weer niet.
B777-300ER
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2018, 15:44

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B777-300ER »

Ik zie dat er volgend jaar lease contracten aflopen, is er al iets bekend omtrent de vervanging hier van?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ja, de MAX doet zijn intrede. Dit jaar komt nummer 1. Deze zal wss ten faveure komen van de TFF in nov19. Vwb de TFA en TFD, ik verwacht dat deze wel verlengd gaan worden.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Voor de statistiek ook even hier.

De C-FTOH is op 29 oktober weer terug naar thuis gegaan (Toronto) en de C-FLSW is op dezelfde dag naar Hamilton vertrokken.

Grts, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Post Reply

Return to “'t Praethuys”