TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ArkeFly wrote:Sensatie is wel het laatste dat ik zoek. Een heldere verklaring was ik naar op zoek en die heb ik nu gekregen. Bedankt hiervoor! In ons geval is de terugvlucht meer dan 5 uur vervroegd en de heenvlucht is hetzelfde gebleven. Verder geen big issue, maar gewoon jammer.

Nogmaals bedankt voor je antwoord!
Welke vlucht zit je?
All times are local times!

Regards, N.
ArkeFly
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 77
Joined: 02 Sep 2011, 11:31

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by ArkeFly »

OR455, 7-10 en OR456, 21-10
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by MTOW »

B767-300ER wrote:
ArkeFly wrote:
De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Is deze actie ook toegepast bij de andere operators die veel in de nachtelijke uren vliegen, zoals HV, CND, KL, DL?
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 506
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Hoe lang blijven de OM-HEX en de OK-TSO nog ??
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

MTOW wrote:
B767-300ER wrote:
ArkeFly wrote:
De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Is deze actie ook toegepast bij de andere operators die veel in de nachtelijke uren vliegen, zoals HV, CND, KL, DL?
Geen idee.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

robin27198 wrote:Hoe lang blijven de OM-HEX en de OK-TSO nog ??
Dit hele gebeuren duurt tot de start van het winterseizoen. Dat is rond 30 oktober. Tot die tijd veel inhuur, of deze machines ook tot die tijd blijven is mij vooralsnog onbekend.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Niels,
B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?

Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?

Grts, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:Niels,
B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?

Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?

Grts, Chris.
Klopt. Systeem is hetzelfde.
Maar als je slots denkt te hebben en Slotcoordinatie ziet dat op het laatste moment anders dan heeft men een acuut probleem, zoals TUI nu.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by James »

B767-300ER wrote:
cHabu wrote:Niels,
B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?

Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?

Grts, Chris.
Klopt. Systeem is hetzelfde.
Maar als je slots denkt te hebben en Slotcoordinatie ziet dat op het laatste moment anders dan heeft men een acuut probleem, zoals TUI nu.
Het lijkt mij gewoon dat TUI te veel nachtslots heeft verbruikt, neem aan door vertragingen en dus moet er wat geschoven worden om niet over het max
aantal nachtslots heen te komen. Maar dit is puur een aanname.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt. Puur een aanname. Men heeft wel wat vertragingen gehad. Dat klopt. Maar niet zoveel dat men anderhalve maand geen slots meer heeft na 2300.

Plus, een vertraging op een vlucht die al na 2300 zou binnenkomen, kost je geen slot. Meeste TUI machines op europa zijn al gewcheduled na 2300. Dan maakt een vertraging niets uit.

Rechtszaak loopt :)
All times are local times!

Regards, N.
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

jet380 wrote:Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
Ah, fijn dat je een open mind houdt over de reden, oorzaak, daders, verantwoordelijken...
== All is well, as long as we keep spinning ==
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dat zijn redelijk wat aannames in 1 post. Er zal vast een reden zijn waarom Tui nu ineens Nachtslots te kort. Maar deze, met de argumentatie, heb ik nog nergens kunnen lezen. Mocht het inderdaad onder de rechter komen dan zullen de details tzt wel bekend worden.
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 982
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Optimus »

pjotrtje wrote:
jet380 wrote:Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
Ah, fijn dat je een open mind houdt over de reden, oorzaak, daders, verantwoordelijken...
Hahaha! :respect:
Image
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Dank dat je zo open minder bent en gelijk een conclusie trekt. Het was mij alleen opgevallen dat zo iets eerder gebeurt is. Dat ik hiermee hooguit iets suggereer oké snap ik. Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zeg/ schrijf. Niet voor hoe een ander het opvat.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”