Spotten in Guangzhou

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Yozik
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 03 Dec 2004, 19:35
Type of spotter: Civil and military
Subscriber Scramble: Yozik
Location: Breda

Spotten in Guangzhou

Post by Yozik »

Hallo,

Begin volgend jaar ga ik op familiebezoek in Perth, Australië. Ben aan het kijken wat de voordeligste vluchten zijn, met bij voorkeur een overstap overdag om zodoende nog te kunnen spotten. Veruit de goedkoopste vlucht (863 euro v.v.) die ik heb gezien is Amsterdam-Guangzhou-Perth met een 7 uur durende overstap in Guangzhou, van 7:00 tot 14:00. Onnodig om te zeggen dat dit wel aan mijn eisen voldoet :).

Ik vraag me echter af:
Wordt spotten op het vliegveld van Guangzhou wel gewaardeerd door de lokale autoriteiten? Heb geen zin in Griekse toestanden...
Is er mogelijkheid om te spotten in de transferzone?

Heeft iemand ervaring met China Southern Airlines? Ik ben 1,86m, en zag op seatguru een seatpitch in de A330-200 van 29inch. Dat is nog minder dan bij Ryanair...

Ik schrijf voornamelijk nummertjes, foto's maak ik af en toe en met max 105mm. Vliegtuigen zien achter gekleurd glas vind ik dus niet zo'n probleem.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

groeten,
Ruud
Gevlogen: A310-200, A319, A320, A321, A330-200, A340-300, A380, BAe146, B737-200/300/400/500/700/800, B747-400, B757-200, B767-300, B777-200/300, C-160, Ce-172, CH-47D, DC-9-51, dHC8, ERJ145, F70, KDC-10, PA-28, Tu134, Tu154, VC-10
Image
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Spotten in Guangzhou

Post by Diarto »

Transfer in Guangzhou werkt zoals overal in China heel ouderwets. Je zal eerst China 'in' moeten en vervolgens weer 'uit'. Hiervoor wordt een transit visum afgegeven welke 24 uur geldig is. Je kan hiermee in principe overal naar toe buiten de luchthaven. Binnen het terminal is het lasting om foto's te maken, maar nummertjes schrijven is geen probleem.

Ik heb drie jaar terug een soorgelijke route gevlogen (AMS-PEK-CAN-BNE). Ik ben even lang als jij en vond de beenruimte goed te doen, ik weet alleen niet zeker in welke configuratie ik heb gevlogen toen.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”