Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by LJ »

B767-300ER wrote:of een 332/763 elke dag heen en weer laten vliegen levert over de hele week dezelfde pax aantallen en Cargo hoeveelheid op.
Als ze de benodigde slots maar krijgen en een dagelijkse vlucht waar je maar 1 vliegtuig van hebt is operationeel volgens mij erg groot risico (daarbij komt dat een PBM rotatie volgens mij al richting de 18 uur vliegen is, wat zeer weinig ruimte overlaat).

Iemand die mij het verschil in Cargo kan vertellen tussen een 763 en een 332?[/quote]

MTOW van een A330-200 is 238ton of 242 ton (met leeggewicht van 118ton) en een 767-300ER heeft volgens mij een MTOW van rond de 180 ton (met een leeggewicht van ongeveer 90ton). Het vrachtruim van een A330-200 is ongeveer 30% groter dan die van een 767-300ER. Voordeel voor de 767-300ER is dat deze goedkoper (en gemakkelijker te verkrijgen) zijn dan een A330-200. Als carfgo voor PY belangrijk is dan is de A330-200 de beste optie, anders waarschijnlijk niet.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Slots op Amsterdam zijn er meer dan voldoende. Op PBM, tsja.. Ook natuurlijk.1 operationeel vliegtuig is zowiezo risico vol. Ze vliegen nu ook al soms dagen achter elkaar.

Bedankt voor de heads up. MTOW of een 763 is inderdaad zon 185 ton. Het ging mij eigenlijk om de hoeveelheid palletposities.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3371
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by EHAM »

B767-300ER wrote:Het ging mij eigenlijk om de hoeveelheid palletposities.
Op een A332 is 8 pallets (en 3 LDC's) het maximum.
Joost de Wit
Image
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Diarto »

EHAM wrote:
B767-300ER wrote:Het ging mij eigenlijk om de hoeveelheid palletposities.
Op een A332 is 8 pallets (en 3 LDC's) het maximum.
Maar met die 3 containers kom je niet heel ver qua bagage. Die A340 gaat als ie vol is met 13 containers bagage richting PBM.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by B767-300ER »

Nu ben ik niet helemaal thuis in de Airbus Familie van de 340. Maar is het niet zodat een 343 een stuk meer pax vervoert als een 332?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3371
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by EHAM »

Diarto wrote:Maar met die 3 containers kom je niet heel ver qua bagage.
Klopt, maar er zijn nog vele andere configuraties mogelijk met meer containers en minder pallets. B767-300ER vroeg naar het aantal palletposities, 8 is dus het maximum :wink: .
Joost de Wit
Image
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by LJ »

B767-300ER wrote:Nu ben ik niet helemaal thuis in de Airbus Familie van de 340. Maar is het niet zodat een 343 een stuk meer pax vervoert als een 332?
Dat klopt, Airbus rekent voor de A340-300 met 300 stoelen terwijl voor de A330-200 zij met 246 stoelen rekent. De A330-200 kis dan ook voor de 250 stoelen markt tegen de 300 stoelen markt voor de A340-300. Wiki geeft en kleiner verschil (293 voor de A330-200 tegen 335 voor de A340-300). De PY A340-300 heeft volgens mij rond de 315 stoelen en dit zal e A330-200 niet halen. Een A330-300 heeft overigens ongeveer wel dezelfde capaciteit als de A340-300 (vandaar dat dit zo'n toestel is bij veel maatschappijen).
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Diarto »

EHAM wrote:
Diarto wrote:Maar met die 3 containers kom je niet heel ver qua bagage.
Klopt, maar er zijn nog vele andere configuraties mogelijk met meer containers en minder pallets. B767-300ER vroeg naar het aantal palletposities, 8 is dus het maximum :wink: .
Fair enough, wilde even aangeven dat voor een eventuele doorberekening hierop hij daar wel rekening mee moet houden. :)
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by cHabu »

Voor de liefhebber misschien interessant:

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... rtnerships
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by LJ »

Laatst in een thread op Anet zag ik een link naar een andere thread waar de waardes van de verschillende vliegtuigtypes gegeven waren. Voor de types in deze discussie waren de volgende prijzen gegeven per juni 2014

B767-300ER
Resale tussen USD 6mio en USD65mio
Lease tussen USD 125,000 en USD 480,000 per maand

A330-200
Resale tussen USD 19mio en USD 93.5mio
Lease tussen USD 230,000 en USD 860,000 per maand

A330-300
Resale tussen USD 16mio en USD 104mio
Lease tussen USD 210,000 en USD 910,000 per maand

En ter referentie als ze bij de A340-300 blijven..
A340-300
Resale tussen USD 5mio en USD 28mio
Lease tussen USD 130,000 en USD 360,000 per maand


http://www.airliners.net/aviation-forum ... in/6134182
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

Hello

Fyi, de SLM vlucht van morgen is geannuleerd, toestel zal op J81 blijven staan tot woensdag.

Mvg,
All my posted timings are local !
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

Hello

Om een beter beeld te geven, volgende vluchten zijn geannuleerd tot eind 2014 vanwege operational reasons:

14OKT
21OKT
28OKT
04NOV
11NOV
12NOV
14NOV
18NOV
25NOV
02DEC
31DEC

Extra vlucht op 01JAN2015 (STD 1515LT)

Mvg,
All my posted timings are local !
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by cHabu »

Royaljordanian wrote:...volgende vluchten zijn geannuleerd tot eind 2014 vanwege operational reasons
Daar komt dus ook geen vervanging voor..... ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

cHabu wrote:
Royaljordanian wrote:...volgende vluchten zijn geannuleerd tot eind 2014 vanwege operational reasons
Daar komt dus ook geen vervanging voor..... ?
Hello

Nop :wink:

Mvg,
All my posted timings are local !
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12176
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: Surinam Airways A340, off topic

Post by Royaljordanian »

Hello

Er staat weer een A-check gepland in CDG voor de PZ-TCP.
10NOV-14NOV

Mvg,
All my posted timings are local !
Post Reply

Return to “'t Praethuys”