SA A380 naar EHAM?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by B767-300ER »

Ja, Derice bedoeld legaal als in hij werkt niet op schiphol ;)
All times are local times!

Regards, N.
Moffel
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 60
Joined: 21 Dec 2009, 17:47

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Moffel »

Schiphol houdt tot nu toe de komst van de A380 tegen!! Daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met de A380 demo naar Amsterdam willen komen. Als het aan een maatschappij had gelegen, dan hadden ze allang met de A380 op Schiphol gekomen. Maar dat gaat in Augustus alsnog dagelijks gebeuren.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Rockville »

Moffel wrote:Schiphol houdt tot nu toe de komst van de A380 tegen!! Daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met de A380 demo naar Amsterdam willen komen.
Ik kan dit niet rijmen..... aan de ene kant houdt Schiphol de komst van de A380 tegen en ..... aan de andere kant vragen zij of men alsnog wil komen. Zou je dit nader willen verklaren?
Moffel
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 60
Joined: 21 Dec 2009, 17:47

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Moffel »

Er is al een maatschappij die in Mei van dit jaar met een lijndienst wil beginnen, maar Schiphol houdt dit tegen en daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met Hun A380 Wilde komen voor het een en ander te testen.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by nuckleuz »

Moffel wrote:Er is al een maatschappij die in Mei van dit jaar met een lijndienst wil beginnen, maar Schiphol houdt dit tegen en daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met Hun A380 Wilde komen voor het een en ander te testen.

[ Post made via Mobile Device ]
Waarom zou Schiphol in godsnaam de komst van de A380 tegenhouden?

Ik vraag je (net als in het Amsterdam Airlines topic) om jezelf nader toe te lichten. Hopelijk komt die toelichting er dit keer wel.

Grt, Erik
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11179
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Key »

Ik denk dat hier met dezelfde feiten verschillende verhaaltjes gemaakt kunnen worden. Wanneer je het leest als 'Schiphol houdt een A380 lijndienst af totdat de afhandeling tenminste één keer getest is, en zet nu vaart achter dat traject' ziet het er al heel anders uit. Maar dit is slechts speculaas 8)

Erik
Engines Turning Or People Swimming
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Derice »

B767-300ER wrote:Ja, Derice bedoeld legaal als in hij werkt niet op schiphol ;)
Precies. :)
Al zou het natuurlijk prachtig zijn als er liefhebbers airside zouden mogen. Maar goed, daarover droom ik lekker verder. ;)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by B767-300ER »

Er is geen 1 A380 operatordie de kisten nu al heeft en deze ook daadwerkelijk in wil zetten naar AMS.
Emirates is net begonnen, en SIA krijgt een 772 al amper vol, daarvan komt de 773 eerst
All times are local times!

Regards, N.
Moffel
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 60
Joined: 21 Dec 2009, 17:47

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Moffel »

Key wrote: Wanneer je het leest als 'Schiphol houdt een A380 lijndienst af totdat de afhandeling tenminste één keer getest is, en zet nu vaart achter dat traject' ziet het er al heel anders uit.

Erik
Dit bedoelde ik ook duidelijk te maken. Maargoed. :roll:
User avatar
kafmees
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 104
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: Peter Veerman
Location: Hilversum
Contact:

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by kafmees »

Moffel wrote:Schiphol houdt tot nu toe de komst van de A380 tegen!! Daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met de A380 demo naar Amsterdam willen komen. Als het aan een maatschappij had gelegen, dan hadden ze allang met de A380 op Schiphol gekomen. Maar dat gaat in Augustus alsnog dagelijks gebeuren.

[ Post made via Mobile Device ]
Beetje vaag allemaal wat Schiphol verteld.
Als er dan toch in augustus dagelijkse vluchten komen van de A380 dan heeft zo`n testvlucht toch weinig zin.
Dan is de tijd wel krap om eventuele grote aanpassingen uit te voeren.
Testvlucht lijkt me dan erg kort voordat de lijndienst zou starten in augustus.
De gate zou aangepast worden om 600 personen te moeten plaatsen.
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by DG AIR »

Voor zover ik weet zijn er gates A380 ready en dat zou betekenen zou ze ook in de terminal gereed zijn.

gr.

Ger
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by mac »

Ik denk eerder dat Schiphol wil proefdraaien met een test A380 voordat een A380 vol met pax aankomt. Dan kunnen er nog kleine aanpassingen gemaakt worden en spelen de passagiers dan niet voor proefkonijn.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3319
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Gietje »

Moffel wrote:Er is al een maatschappij die in Mei van dit jaar met een lijndienst wil beginnen, maar Schiphol houdt dit tegen en daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met Hun A380 Wilde komen voor het een en ander te testen.

[ Post made via Mobile Device ]
Ik zou toch wel eens willen weten waar jij die info allemaal vandaan hebt...
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by mipo72 »

Gietje wrote:
Moffel wrote:Er is al een maatschappij die in Mei van dit jaar met een lijndienst wil beginnen, maar Schiphol houdt dit tegen en daarom heeft Schiphol aan Airbus gevraagd of zij met Hun A380 Wilde komen voor het een en ander te testen.

[ Post made via Mobile Device ]
Ik zou toch wel eens willen weten waar jij die info allemaal vandaan hebt...
Ook ik zou dit wel willen weten.
Daarbij dat deze kist dan ook afgehandeld moet worden vwb de Catering/Cargo/Fuel enz,enz....
Vwb de catering heb ik al gesproken met diverse oud collega's van mij welke over zijn gestapt naar Gate Gourmet en deze konden mij nog niks vertellen over een A380 op lijndienst.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by aviodromefriend »

kafmees wrote:Als er dan toch in augustus dagelijkse vluchten komen van de A380 dan heeft zo`n testvlucht toch weinig zin.
Juist wel. Voordat het toestel op een veld mag komen moet eerst in de praktijk worden bewezen dat het veld het toestel aankan. Dat is een eis die Airbus stelt. Dus: geen tests -> geen lijndienst.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “'t Praethuys”