800mm lens

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Basman
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 948
Joined: 03 Jun 2007, 00:23
Subscriber Scramble: Yes
Contact:

800mm lens

Post by Basman »

Hi allen,

Ik kwam het volgende tegen op Marktplaats.nl:

http://link.marktplaats.nl/191051526" onclick="window.open(this.href);return false;

Een 800mm lens dus, voor nog geen €400,-. Zonder nu direct van plan te zijn er één aan te schaffen, ben ik toch wel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?


Bas
User avatar
John Rambo
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 06 Oct 2006, 18:34
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: John Rambo

Post by John Rambo »

Zelf geen ervaring mee maar ik zie dat het een F8 lens is. Hij zal dus vrij donker zijn. Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je ermee wilt gaan doen.
User avatar
nilsko
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1396
Joined: 06 Sep 2002, 14:53
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No
Location: Doorn
Contact:

Post by nilsko »

De vraag is wat je er effectief aan hebt aangezien hij inderdaad niet echt lichtsterk is. Daarnaast zal je een statief nodig hebben (of veel licht) om er een beetje fatsoenlijk mee uit de voeten te kunnen. En last but not least, wat is de optische kwaliteit? Scherpte, contrast en kleur?
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11210
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=42692" onclick="window.open(this.href);return false; al erbij gehaald?
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Basman
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 948
Joined: 03 Jun 2007, 00:23
Subscriber Scramble: Yes
Contact:

Post by Basman »

O.k., lijkt me dus niet echt iets voor onze hobby....

Bas
User avatar
Tom Tiger
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 608
Joined: 28 Jul 2006, 08:18
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: tom tiger
Location: Netherlands, NH, Zaandam
Contact:

Post by Tom Tiger »

Niet echt :-)... In het andere topic had ik al gezegd dat ik de Rubinar en de MTO heb (8/500 en de 10/1000) en ook al is de Rubinar vrij licht voor een spiegellens.... is het gewoon niet te doen, landingen, ja... kan, pannen en in flight.... no way.... het is me gelukt (zie vorige topic paar posts hierboven) maar dat is meer uitzondering dan regel.

Wat wel zou lukken is een spiegellens met Autofocus (wat voor deze prijs perfect zou zijn) maar om eerlijk te zijn heb ik die nog nooit gezien.

Mocht je echt willen spelen met een goede spiegellens dan ben je beter af met een Rubinar 8/500 ipv deze... 800 mm is ongeloofelijk slecht scherp te stellen en met vliegshows, niet te doen zonder autofocus.

voor andere dingen.... moah, ik ben wel gek van mijn Rubinar :-)
" You Live by the Code, You Die by the Code. "

All my Photos on Flickr
Post Reply

Return to “Photography”