Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
Maikel van der Heijden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 06 Apr 2008, 17:02
Location: Utrecht

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Maikel van der Heijden »

Ja klopt, de politie kwam ook even kijken en heeft inderdaad de mensen die verkeerd stonden weggestuurd. Je mag ook aan de baankant van de weg parkeren (dus als je naar de rotonde toe rijd, de rechter kant)

Toen we donderdag bij de 06 stonden, in de bocht bij Beechavaneu werder we ook weggestuurd. Met slap excuus dat we de weggebruikers aflijden. Ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik dit mee maak, maar daar moesten ze niets van hebben. Ik denk dat het komt omdat er ''dagjes mensen'' in de bocht op het gras stonden. Het is natuurlijk niet toegestaan om daar je auto neer te zetten.
User avatar
Arnoud
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 03 Feb 2007, 20:21
Type of spotter: Civil numbercruncher
Subscriber Scramble: Arnoud

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Arnoud »

Ja, dus nog even en dan mogen we daar ook niet meer komen.
Mensen denken overal hun auto neer te kunnen zetten.
Dat stukje lopen van de parkeerplaats, langs de bushalte is hun blijkbaar te veel.
Maar ja, deze discussie hebben we hier al vaker gehad.
Kon het echter niet laten.

Wat ik ook niet kan laten te zeggen is dat het Beachavenue is en niet Beechavenue. Aldus het bordje langs de weg :D

Groet,
Arnoud
User avatar
United 777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 434
Joined: 15 Oct 2004, 20:59
Subscriber Scramble: United 777
Location: Sneek

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by United 777 »

Bij mijn weten is het Beechavenue. Past ook beter bij een luchthaven dan Beachavenue. Foutje van de bordenmaker?
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4565
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by frank kramer »

"Beachavenue" trekt wel meer dagjesmensen aan dan "Beechavenue" denk ik :D Lijkt me een goede reden om het snel te veranderen :wink: .
Alle gekheid op een stokje: in weekenden staan er soms wel 10-15 auto's in die bocht (vorig jaar was dat volgens mij nog niet zo) en zitten er hele families te picknicken. En als daar nou nog nooit een vrachtwagen uit de bocht was gevlogen... ik kan me wel voorstellen dat ze op die plek ingrijpen. Wat mij betreft zouden ze dat van die auto's meteen moeten aanpakken. Daar halen mensen de meest gevaarlijke capriolen uit, zoals ineens op de rem gaan staan om tussen de witte paaltjes door te wringen terwijl er zo'n grote jongen van DHL pal achter ze zit. Aanpakken dus. En dan is het natuurlijk niet uit te leggen dat je "dagjesmensen" (wie zijn dat eigenlijk?) wegstuurt en "spotters" laat staan, ook al zijn die te voet naar die plek gekomen en hebben ze hun auto netjes op een legale plek geparkeerd. Terwijl er eigenlijk genoeg grond daar in de buurt is om er een fatsoenlijke parkeerplek aan te leggen zodat we er allemaal legaal kunnen staan. Maar ja, die discussie hadden we inderdaad al eerder: degene die het aanlegt moet het betalen en het levert niks op, dus dat gebeurt niet.
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Andressi
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 212
Joined: 21 May 2007, 23:31
Location: Montfoort (UT)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Andressi »

Tussen de palen in de bocht van de Beechavenue is nu een lint gespannen, als trigger om daar vooral je auto niet neer te zetten. Begin mei heb ik, toen ik daar stond te fotograferen, een vrachtwagenchauffeur tenauwernood een flink ongeluk zien voorkomen, door net op tijd weg te sturen voor een bestuurder van een Hyundai Santa Fé (Koreaanse PC-Hooft tractor, ook wel terreinwagen genoemd) die abrupt in de bocht stopte en zijn voertuig tussen de paaltjes door wilde wringen. Dat er dus potentieel gevaar is voor de (verkeers)veiligheid is dus niet door de dienstdoende autoriteiten uit de welbekende duim gezogen, maar een vaststaand feit.

Ik denk ook niet dat het de spotters zijn die daar staan degenen zijn die de weggebruikers afleiden, maar het voorbijkomende vliegverkeer. Ik bedoel, zó aantrekkelijk zijn we nou ook weer niet, toch? :mrgreen:

Verder ben ik ervan overtuigd dat het merendeel spotters de auto op de Aalsmeerderweg neerzet, simpelweg omdat wij wéten dat je daar niet mag staan. Ik hoop dat het gespannen lint het een tijdje volhoudt, en niet wordt verbroken door wie dan ook. Volgende logische stap zou een hekwerk kunnen zijn, en daar zit niemand op te wachten.

Maar laten we, zoals Ger ook al aangeeft in zijn post, met de 'onwetende' bezoekers de dialoog aangaan, en ze op positieve wijze uitleggen wat de consequenties kunnen zijn van hun gedragingen, hoe onschuldig het in hun ogen ook mag zijn.

Gegroet,
Andres
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by SPL »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6754 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Hurricane »

Gezien de inhoud lijkt het me beter om de gehele inhoud ook leesbaar te plaatsen;

Haarlemmermeer pakt overlast spotters aan
Haarlemmermeer gaat de overlast van vliegtuigspotters bij de Polderbaan aanpakken. Dat maakte de gemeente donderdag bekend. Volgens het college van burgemeester en wethouders leidt de drukte bij de Polderbaan tot gevaarlijke situaties voor hulpdiensten, omwonenden en agrarische bedrijven.

Op delen van de IJweg en de Vijfhuizerweg bij Schiphol geldt vanaf vrijdag een parkeer- en stopverbod. Op deze wegen mogen automobilisten in het vervolg nog maar 60 kilometer per uur rijden.

De gemeente zegt de maatregelen te nemen na klachten van bewoners en agrariërs en op aandringen van politie en marechaussee. Vliegtuigspotten wordt volgens de gemeente steeds populairder. Auto's van spotters staan vaak op de rijbaan en in de bermen van de smalle wegen, waardoor passeren niet goed mogelijk is.

De tijdelijke spottersplek aan de IJweg ten zuiden van de Polderbaan blijft bereikbaar. Daar kan ook worden geparkeerd.

This is the text that the link from SPL/Martijn posted above, taken from the Telegraaf.

Translated;

Due to an increasing amount of complaints of locals worried about assuring safety?, local citycounsel is taking immediate action. As from friday the roads between the Polderbaan spottersplace and the intersections over the A4 highway have been declared non-stopping terrain. This needs to help in the increasing amount of cars parked allong side drivinglanes.

The temporary spottersplace remains accessable and also included parking space.

In short; the lines are pulled tighter again so please keep in mind that additional checks will be done to execute this order and when parked outside the 'authorised areas' you will be send away ore asked to move.

H.
Groeten,
Ron
User avatar
Sowald
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 584
Joined: 14 Jun 2006, 17:08
Type of spotter: Foto en nummer spotter.
Location: Lobith, Nederland
Contact:

Haarlemmermeer pakt overlast spotters aan

Post by Sowald »

In de Telegraaf van vandaag.

Haarlemmermeer pakt overlast spotters aan HAARLEMMERMEER -

Haarlemmermeer gaat de overlast van vliegtuigspotters bij de Polderbaan aanpakken. Dat maakte de gemeente donderdag bekend. Volgens het college van burgemeester en wethouders leidt de drukte bij de Polderbaan tot gevaarlijke situaties voor hulpdiensten, omwonenden en agrarische bedrijven.

Op delen van de IJweg en de Vijfhuizerweg bij Schiphol geldt vanaf vrijdag een parkeer- en stopverbod. Op deze wegen mogen automobilisten in het vervolg nog maar 60 kilometer per uur rijden.

De gemeente zegt de maatregelen te nemen na klachten van bewoners en agrariërs en op aandringen van politie en marechaussee. Vliegtuigspotten wordt volgens de gemeente steeds populairder. Auto's van spotters staan vaak op de rijbaan en in de bermen van de smalle wegen, waardoor passeren niet goed mogelijk is.

De tijdelijke spottersplek aan de IJweg ten zuiden van de Polderbaan blijft bereikbaar. Daar kan ook worden geparkeerd.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Haarlemmermeer pakt overlast spotters aan

Post by nuckleuz »

Goed dat ze dit doen. Ik zal voortaan ergens anders parkeren en de fiets meenemen!

Grt, Erik
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21826
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Haarlemmermeer pakt overlast spotters aan

Post by Stratofreighter »

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... start=1140" onclick="window.open(this.href);return false; en verder... :wink:
Last edited by Stratofreighter on 20 May 2010, 19:27, edited 1 time in total.
User avatar
United 777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 434
Joined: 15 Oct 2004, 20:59
Subscriber Scramble: United 777
Location: Sneek

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by United 777 »

Stratofreighter, kun jij iets aan je onderschrift doen? Het trekt onnodig veel aandacht.
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4565
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by frank kramer »

Zucht. Fijne collega's daar in Hoofddorp... en dat terwijl ze een aparte beleidsmedewerker voor het dossier "Luchthaven Schiphol" hebben...

Ennuh... verders is het niet persé zo dat vliegtuigspotten populairder wordt (misschien groeit het aantal vliegtuigkijkende toeristen wel, maar dat is toch wat anders); het is meer een kwestie dat het aantal plekken om je hobby dicht bij de banen van SPL te beoefenen steeds verder wordt ingeperkt; daardoor neemt de "spottersdichtheid per lokatie" toe zonder dat het aantal spotters nou veel groeit :wink: .
Last edited by frank kramer on 20 May 2010, 20:55, edited 1 time in total.
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Polecat »

goh, we zijn ineens belangrijk, teletext pagina 123 rept er ook al van....
maar ff voor de goede orde, bij de rotondes en op bepaalde plekken waar geen borden staan is parkeren nog wel mogelijk na morgen, of zijn beide wegen effectief gewoon 'off limits' voopr auto's vanaf morgen. Ik vind "bepaalde delen" nogal wollig taalgebruik namelijk.....
Last edited by Polecat on 20 May 2010, 20:12, edited 1 time in total.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Derice »

Gaat dit nu om de IJweg aan de west & oostkant? Of alleen die aan de westkant?
Aan de west kant zie ik het probleem niet zo, die parkeerplaats is toch prima?
Wat is nou het probleem om die paar 100m te lopen vanaf de parkeerplaats?

Hell... ik heb laatst de hele IJweg aan de Oostkant afgelopen omdat de kruising open lag en je er niet langs kon.
Stukje lopen, was droog, niet erg.
't is maar net wat je voor je hobby over hebt.
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Mad Viper »

maar ff voor de goede orde, bij de rotondes en op bepaalde plekken waar geen borden staan is parkeren nog wel mogelijk na morgen, of zijn beide wegen effectief gewoon 'off limits' voopr auto's vanaf morgen. Ik vind "bepaalde delen" nogal wollig taalgebruik namelijk.....
Zou ook graag willen weten ja, of dat parkeerverbod ook geld voor de rotonde aan de boesingheliede kant van de Ijweg, of je dus gewoon in het rondje kan parkeren zonder de crashgate te blokkeren. De andere kant vind ik geen probleem met die enorme parkeerplaats. Als er foto's van gemaakt kunnen worden graag met wat uitleg erbij misschien. Want als we wat meer duidelijkheid kunnen krijgen is het alleen maar mooi meegenomen om te zorgen dat we niet allemaal onbedoeld de fout ingaan.
Cheers, Michel
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”